
Light commercial vehicles deliveries in Italy reflect and show the crisis trend…
Some data catch the eye: FIAT and IVECO collected a -34% and -43% drop in August. Where is the omnipotent Marchionne? On holiday, perhaps…
a) the first sector of transport to feel the crisis is that of freight, which is more directly linked to economic activity and trade than passenger transport (page 1, point 2);
b) the first two months of 2009 show a strong drop if compared with 2008 and the authors’forecasts for the rest of 2009 are pessimistic (page 3, point 9).
Five months have gone since the report was issued and the latest available data, as shown by the above referenced sources, look aligned with those forecasts…
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Anche i trasporti via terra continuano ad accusare la crisi.
Il trend nelle vendite dei veicoli commerciali in Italia ne è la diretta conseguenza e un chiaro segnale...
http://it.reuters.com/article/italianNews/idITL722226420090907
Salta all'occhio il crollo di FIAT e IVECO: -34% e -43% ad agosto. Dov'è finito l'onnipotente Marchionne? In ferie, qualcuno dirà...
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Interessante il report seguente (datato 15 aprile 2009), dal quale si comprende che la crisi, anche nel settore del trasporto su strada, non è uno spettro che appare all'improvviso e altrettanto improvvisamente scompare, come qualche imbolatore vorrebbe far credere...
http://ec.europa.eu/transport/road/haulage/doc/2009_crisis_impact.pdf